Setup()
Spring til navigation
Spring til søgning
I et hvert Arduino program skal der være en funktion ved navn setup(), som opbygges som vist her:
void setup() {
// Kode til initialisering
}
Initialisering
Denne specielle initialiseringsfunktion bliver kørt en gang, når Arduinoen startes eller resettes. Initialisering er et programmeringsbegreb, der betyder at sætte betingelserne op for programmet, så det starter korrekt.
Initialiseringskoden til Arduino-programmer kan typisk sende en velkomst-hilsen på den serielle port, rense et display og sætte digitale ind og udgange korrekt op.
void setup() {
// initialize serial communication at 9600 bits per second:
Serial.begin(9600);
// make the pushbutton's pin an input:
pinMode(pushButton, INPUT);
}
setup() i Processing
På samme måde som i Arduino, så har Processing en setup() funktion som bliver kørt én gang, når programmet starter, men til forskel fra Arduino, så kan den udelades, men det er typisk her man vil initialiser forskellige ting som fx skærmstørrelsen.
void setup() {
// Koden der afvikles en gang, når programmet startes
size(480, 360);
background(80);
frameRate(60);
strokeWeight(2);
}