Kategori:Agile metoder

Fra HTX Arduino
Spring til navigation Spring til søgning

Agile metoder udspringer fra et ønske om at være mere bruger centreret i sin udvikling. Med udgangspunkt i brugerens behov laves en prototype, som efterfølgende kan evalueres i en brugertest. På baggrund af testen kan vi så forbedre produktet, lave en ny prototype og teste igen. Det bliver vi ved med indtil brugerne og vi er tilfredse med produktet.

Figur 1. Brugercentreret udvikling
Figur 1. Brugercentreret udvikling[1]

Fordelen ved denne metoder er at vi får testet vores ide, og sikrer os at løsningen er anvendelig. Ulempen er, at en evolutionært udviklet prototype ikke er så vel struktureret og robust. Derfor vil der ofte være behov for en efterfølgende udvikling af produktet (med brug af fasemodel lignende metoder).

Et andet problem med agile metoder er, at det er svært at lægge en plan, når man ikke ved, hvad der skal udvikles. Derfor benytter man ofte planlægningsmetoden SCRUM, hvor man ikke planlægger et helt projektforløb, men blot det næste gennemløb (sprint).

Kom i gang med Arduino
Grundlæggende forståelse for Arduino Arduino Hardware - Arduino Prototype Print - Blink Eksempel - Overblik - Serial Monitor - Simple Komponenter - Software og Udviklingsmiljø
Programmering af Arduino Anvendelse af Eksempler - Klasser og Objekter - Programafvikling i Arduino - Test af Programmer
Dokumentationsformer Dokumentation med Kode og Flowchart - Dokumentation med State-machines - Flowchart - Pseudokode - Program-kommentarer - Systemdokumentation - Syntaksfarvning - Blokdiagram - Pulsplaner - UML
Opkoblinger til Arduino Moduler og Biblioteker - Driver - Opkobling af Hardware - Simple Komponenter - Tips til anvendelse af ben på Arduino UNO
Kompliceret Programmering Arduino kombineret med Processing - Kommunikation fra Arduino til Processing - Kommunikation fra Processing til Arduino - CopyThread Multitasking - Dokumentation med State-machines - Tid og Samtidighed i Software - Arduino Memory
Kompliceret Hardware I2C - Andre Processorboards - Internet of Things (IoT)
Oprindelige Dokumenter PDF-Version - Forfattere
Software Udviklingsteknikker Agile metoder - Brugertest - SCRUM

Fasemodellen - Kravspecifikation - Databasedesign - Struktur eller Arkitektur - Softwaretest

Projekter Afstand programforslag - Lysmåling - Projektforslag - Prototyper
Undervisningsforløb 4t Valgfag til Folkeskolen - Læsevejledning 4t Valgfag - Materialer til 4t Valgfag - Undervisningsnoter 4t Valgfag - Undervisningsplan 4t Valgfag - Slides til Undervisning

Kort Valgfag til Folkeskolen - Læsevejledning Kort Valgfag - Materialer til Kort Valgfag - Undervisningsnoter Kort Valgfag - Undervisningsplan Kort Valgfag

  1. User Experience fra Mitchell.com

Sider i kategorien "Agile metoder"

De 2 følgende sider er i denne kategori, ud af i alt 2: