MousePressed

Fra HTX Arduino
Spring til navigation Spring til søgning

Eksemplet her tager udgangspunkt i [1].

Uanset hver der klikkes i programvinduet, så reagerer visningen. Skulle man tage højde for hver der klikkes, så skulle man bruge mouseX og mouseY til at "se" hvor der klikkes henne.

Der tages heller ikke højde for hvilken museknap det er - dette kan skelnes med mouseButton.

void draw() {
  if (mousePressed == true) {
    fill(0);
  } else {
    fill(255);
  }
  rect(25, 25, 50, 50);
}

Referencer

  1. mousePressed på Processing.org
Spiludvikling - Processing
Bruger-input mousePressed() - mouseReleased() - mouseClicked() - mouseMoved() - mouseDragged() - mouseX og mouseY - mouseButton - mousePressed - keyPressed() - keyReleased() - keyTyped() - key - keyCode - keyPressed - Flere taster
Data-model Objekt Placering - Objekt Hastighed - Spilleplade - Flere Objekter - Array i Spil - 2-dimensionelt Array - Spil Hop - Highscore - Start-skærm
Visning Rektangel - Cirkel - Spilleplade - Grafikobjekter - Farver i Spil - Kollision
Spil-tid frameRate - Objekter i Bevægelse - Spilletid - Spil Opdatering - Udvikling i Tid
Objekter Objekter i Bevægelse