KeyReleased()

Fra HTX Arduino
Spring til navigation Spring til søgning

Eksemplet tager udgangspunkt i keyReleased() på processing.org[1]

Visning af keyReleased()

Selve eksemplet er en udvidelse af det på keyPressed(), hvor man så måler hvor lang tid tasten har været trykket ned i millisekunder ved at bruge millis().

Programmet virker kun på enkelt-taster, da start-tiden overskrives hver gang en ny tast trykkes ned. Trykker man fx. "Shift" og derefter "A" og slipper "A", så er tiden korrekt for tasten A, men når man slipper "Shift", så er tiden regnet fra starten af "A"-tasten. Skulle man registrere det korrekt, så ville det kræve en mere kompliceret data-model.

String tekst = "";
int tastStart = 0;

void setup() {
  size(220, 220);
  textSize(20);
}

void draw() {
  background(255);
  fill(0);
  text(tekst, 10, 30);
}

void keyReleased() {
  tekst += "\nTrykket i " + (millis() - tastStart) + " ms";
}

void keyPressed() {
  tastStart = millis();
  if (key == CODED) {
    tekst = "Coded key\nkeyCode = " + keyCode;
  } else {
    tekst = "Normal key\nkey = " + key;
  }
}

Referencer

  1. keyReleased() på Processing.org
Spiludvikling - Processing
Bruger-input mousePressed() - mouseReleased() - mouseClicked() - mouseMoved() - mouseDragged() - mouseX og mouseY - mouseButton - mousePressed - keyPressed() - keyReleased() - keyTyped() - key - keyCode - keyPressed - Flere taster
Data-model Objekt Placering - Objekt Hastighed - Spilleplade - Flere Objekter - Array i Spil - 2-dimensionelt Array - Spil Hop - Highscore - Start-skærm
Visning Rektangel - Cirkel - Spilleplade - Grafikobjekter - Farver i Spil - Kollision
Spil-tid frameRate - Objekter i Bevægelse - Spilletid - Spil Opdatering - Udvikling i Tid
Objekter Objekter i Bevægelse