MousePressed()

Fra HTX Arduino
Spring til navigation Spring til søgning

Eksemplet her tager udgangspunkt i [1].

Funktionen kaldes hver gang der klikkes på en museknap. I mouseButton kan der aflæses hvilken knap der er klikket på.

int value = 0;

void draw() {
  background(0);
  text(value, 25, 25);
}

void mousePressed() {
  if (mouseButton == LEFT) {
    value++;
  } else if (mouseButton == RIGHT) {
    value--;
  }
}

Referencer

  1. mousePressed() på Processing.org
Spiludvikling - Processing
Bruger-input mousePressed() - mouseReleased() - mouseClicked() - mouseMoved() - mouseDragged() - mouseX og mouseY - mouseButton - mousePressed - keyPressed() - keyReleased() - keyTyped() - key - keyCode - keyPressed - Flere taster
Data-model Objekt Placering - Objekt Hastighed - Spilleplade - Flere Objekter - Array i Spil - 2-dimensionelt Array - Spil Hop - Highscore - Start-skærm
Visning Rektangel - Cirkel - Spilleplade - Grafikobjekter - Farver i Spil - Kollision
Spil-tid frameRate - Objekter i Bevægelse - Spilletid - Spil Opdatering - Udvikling i Tid
Objekter Objekter i Bevægelse