Spil Visning

Fra HTX Arduino
(Omdirigeret fra Kategori:Spil Visning)
Spring til navigation Spring til søgning

Visningen af et spil kan indeholde mange elementer, men grundlæggende set skal det vise spillets tilstand ud fra spillets Data-model.

Det er vigtigt at man får en fornuftig data-model, der svarer til den visning man ønsker spillet skal have.

Visningen skal primært komme fra data-modellen, og ikke direkte fra bruger-inputtet (det skal påvirke data-modellen) og heller ikke fra tiden, som også skal virke ned i data-modellen.

Spiludvikling - Processing
Bruger-input mousePressed() - mouseReleased() - mouseClicked() - mouseMoved() - mouseDragged() - mouseX og mouseY - mouseButton - mousePressed - keyPressed() - keyReleased() - keyTyped() - key - keyCode - keyPressed - Flere taster
Data-model Objekt Placering - Objekt Hastighed - Spilleplade - Flere Objekter - Array i Spil - 2-dimensionelt Array - Spil Hop - Highscore - Start-skærm
Visning Rektangel - Cirkel - Spilleplade - Grafikobjekter - Farver i Spil - Kollision
Spil-tid frameRate - Objekter i Bevægelse - Spilletid - Spil Opdatering - Udvikling i Tid